Zaawansowane ustawienia renderowania - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 553
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zaawansowane ustawienia renderowania - omówienie  - strona 1 Zaawansowane ustawienia renderowania - omówienie  - strona 2 Zaawansowane ustawienia renderowania - omówienie  - strona 3

Fragment notatki:

Zaawansowane ustawienia renderowania
Ikona z palety Renderowanie pozwala na wybranie standardu renderowania, który decyduje o jakości otrzymanego obrazu. MoŜemy wybrać jakość Roboczą, Niską, Średnią, Wysoką i Prezentacyjną. Zakładka Kontekst renderowania zawiera ustawienia wpływające na sposób renderowania modelu:
- Procedura pozwala określić, co będzie podlegać renderingowi, widok, wykadrowana część
widoku, czy wybrane elementy,
- Miejsce pozwala określić, gdzie będzie tworzony obraz, w oknie Rzutni, czy w nowym Oknie,
- Rozmiar pozwala precyzyjnie określić wymiary obrazu wynikowego.
Zakładka Materiały zawiera ustawienia decydujące o sposobie traktowania materiałów:
- Zastosuj materiały pozwala stosować do obiektów na rysunku materiały powierzchniowe zdefiniowane przez uŜytkownika (tekstury). JeŜeli ta opcja nie jest wybrana, wszystkie obiekty w rysunku przyjmują wartości atrybutów kolor, otoczenie, rozproszenie, odbicie, chropowatość, przezroczystość, załamanie i mapa wypukłości zdefiniowane dla materiału GLOBALNY.
- Filtrowanie tekstury - określa sposób filtrowania map tekstur.
- Wymuś 2-stronne - określa, czy są renderowane obie strony powierzchni, widoczna i
niewidoczna.
Zakładka Próbkowanie steruje wykonywaniem próbkowania. Podana wartość odpowiada liczbie próbek na jeden piksel. Wartość większa niŜ lub równa 1 wskazuje, Ŝe na jeden piksel jest obliczana co najmniej jedna próbka. Wartość ułamkowa wskazuje, Ŝe jedna próbka jest obliczana na kaŜde N pikseli (np. 1/4 oznacza obliczanie jednej próbki na kaŜde cztery piksele). KaŜdy z dostępnych standardów renderingu ma określone własne parametry próbkowania. Typ filtru określa sposób łączenia wielu próbek w wartość jednego piksela. Typy
filtru:
 Kostka. Sumuje wszystkie próbki w obszarze filtru z takimi samymi wagami. Jest to najszybsza metoda próbkowania.
 Gauss. Próbki są waŜone według krzywej (rozkładu) Gaussa wyśrodkowanej na pikselu.
 Trójkąt. Próbki są waŜone według piramidy wyśrodkowanej na pikselu.
 Mitchell. Próbki są waŜone według krzywej (bardziej stromej niŜ krzywa Gaussa) wyśrodkowanej na pikselu.
 Lanczos. Próbki są waŜone według krzywej (bardziej stromej niŜ krzywa Gaussa) wyśrodkowanej na pikselu i zmniejszającej wpływ próbek na krawędzi obszaru filtru.
Zakładka Cienie zawiera ustawienia decydujące o wyglądzie cieni w renderowanym obrazie. MoŜemy włączyć i wyłączyć wyświetlanie cieni. Dostępne są następujące tryby cieni: Uproszczony, Posortowane lub Segment. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz