Co jeść, żeby uczyć się szybciej?

with Brak komentarzy

Jeśli znów zastanawiasz się, dlaczego akurat Ciebie znów czeka sesja poprawkowa i z rozpaczy zjadasz kolejną paczkę żelków, to być może odpowiedź masz przed nosem. Czasem nawet nie zdajemy sobie sprawy, że to, co jemy, ma tak duży wpływ na nasze zdolności koncentracji i wyniki w nauce. Warto zwrócić na to uwagę, aby w przyszłości unikać sytuacji jak na powyższym obrazku.

Uszanowanko dla śniadanka

Kebab zjedzony o piątej rano, kiedy wracałeś do domu po imprezie, niestety się nie liczy. Nawet jeśli nie jesteś głodny, przed wyjściem z domu zjedz pożywny posiłek, który zbilansuje poziom cukru we krwi i da Ci siłę na rozpoczęcie dnia. Wybierz produkty pełnoziarniste (ciemny chleb, muesli) oraz zawierające białko (jogurt, jajka, mleko, ser), a do tego dodaj jakiś owoc.

Pyszności na umysłowe trudności

Podczas nauki czasem lubimy sobie podjadać (albo się objadać), ale chyba każdy ma świadomość, że chipsy to nienajlepsze paliwo dla naszego mózgu. Co w takim razie warto jeść? Dobrym pomysłem są suszone śliwki, morele i ciasteczka z pełnego ziarna (dodadzą energii) albo wspomagające pamięć orzechy (tu smutna wiadomość- w postaci Nutelli stają się dużo mniej wartościowe).

Napoje na naukowe podboje

Nie każdy wie, że czasem przyczyną spadku koncentracji albo senności jest odwodnienie. I wcale nie trzeba do tego sześciu godzin na pustyni, czasem wystarczy po prostu sześć godzin bez odpowiedniej ilości wypitych płynów. Aby tego uniknąć, możesz wziąć przykład z najlepszych modelek i popijać wodę mineralną, ale jeśli wolisz coś smaczniejszego (albo coś, co w ogóle MA smak), są także inne opcje… Zielona herbata doda Ci energii, podobnie jak yerba mate albo herbata z guaraną. Uważaj na kawę – może przyczynić się do niedoboru magnezu, bardzo ważnego dla funkcjonowania naszego mózgu.

Zacznij miksować

Jeśli masz blender, możesz skusić się na zrobienie własnego koktajlu – to dobry pomysł na podwieczorek. Zmiksuj jogurt z bananem (zawiera korzystny dla układu nerwowego potas), pomarańczą albo mrożonymi owocami, dodaj trochę soku z cytryny (odważni dorzucają dla zdrowia jeszcze liście szpinaku, ale na początek nie przesadzajmy). Konkretne przepisy możesz znaleźć np. tutaj:http://alwaysfit.pl/przepisy-na-zdrowe-i-pozywne-koktajle-owocowe/

Co jeszcze?

Co poza tym warto jeść? Polecamy gorzką czekoladę. Naukowcy z Northumbria University stwierdzili, że pomaga w nauce matematyki (ale uprzedzamy, że samo zjedzenie trzech tabliczek przed kolokwium z granic ciągów nie zawsze wystarczy). Na pamięć i koncentrację dobrze wpływają też zawarte w rybach nienasycone kwasy tłuszczowe. Możesz też stosować odpowiednie przyprawy – kurkuma (dodaj ją do ryżu albo kurczaka) wspomaga uczenie się, a spożywanie większych ilości curry poprawia pamięć.

Dobre rady Babci Ani z Notatka.pl

Na koniec jeszcze trzy rady, które wszyscy już słyszeliśmy, ale nie zawsze się do nich stosujemy – staraj się nie robić długich przerw między posiłkami, a jeśli uczysz się w nocy, wybieraj raczej lekkie przekąski (w przeciwnym wypadku szybko zrobisz się senny i trudno będzie Ci się skupić). Unikaj też jedzenia w pośpiechu, jeśli nie chcesz się później źle poczuć.

A na koniec – pamiętaj, że zdrowe odżywianie to nie wszystko i jeśli masz wielką ochotę na swoją ulubioną czekoladę (bynajmniej nie gorzką) z karmelem, to trzeba sobie na nią czasem pozwolić… Bo oprócz magnezu i potasu, w życiu liczy się jeszcze zadowolenie i dobry humor.

Komentarze